Pagina se încarcă... vă rugăm așteptați!



Afișarea paginii întârzie? Clic aici
 
Pagina de start a forumului razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro
IT si diverse
 
 AcasăAcasă   LinkuriLinkuri   FAQFAQ   CăutareCăutare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   AlbumAlbum   ÎnregistrareÎnregistrare 
 ProfilProfil   SudokuSudoku    Mesaje privateMesaje private   Hartă Site(pseudo)Hartă Site(pseudo)    AutentificareAutentificare 

Solutii constructive - partea a II-a

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro -> Pasiuni comune -> Auto
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sava Stan
Senior activ
Senior activ


Vârsta: 77
Data înscrierii: 16/Apr/2007
Mesaje: 141
Cuvinte scrise: 18,650
Sexul: Masculin
Locație: Buzau
ro.gif


MesajTrimis: Joi Mai 15, 2008 12:56 pm    Titlul subiectului: Solutii constructive - partea a II-a Răspunde cu citat (quote)

Axul cardanic este un element oarecum incomod. Pe lângă faptul că trebuie să fie perfect echilibrat (deci ferit deformări, loviri, etc) ocupă și un loc pe centrul mașinii, loc altfel util călătorilor. De aceea s-au căutat soluții care să-l evite.

Unii constructori au amplasat motorul în partea din spate a mașinii, acolo unde este și puntea cu roțile din spate. Avem astfel soluția TOTUL ÎN SPATE (DACIA-1100, SKODA-100MB, FIAT-850, ș.a.). Normal că atunci portbagajul trebuie mutat în față. Există și avantajul că puntea motoare este încărcată cu o sarcină mai mare (greutatea motorului), deci se obține o aderență mai bună, dar se obține o sarcină relativ mică pe roțile din față, care sunt și de direcție.

Alți constructori au optat pentru soluția TOTUL ÎN FAȚĂ, adică au așezat motorul în față dar au făcut roțile din față să tragă (motoare). Față de SOLUȚIA CLASICĂ (motor în față, tracțiune în spate), avem o oarecare problemă la urcare, întrucât greutatea nu se mai "lasă" pe roțile din spate (care sunt motrice) ci chiar descarcă din sarcina de pe roțile din față (motrice), deci scade aderența la urcare. Se obține însă direcționarea forțelor motrice chiar pe direcția de mers, cu mare câștig la condus. Dacă la această soluție roțile de direcție "trag", la celelalte două roțile de direcție sunt "împinse". Impingerea se face pe direcția "în față" iar la curbe forța de împingere se descompune într-o componentă utilă (de tracțiune) și una nedorită, laterală. Oricum soluția este cea mai avantajoasă și este adoptată astăzi la mai toate autoturismele mici și medii. Există probleme doar de realizare, întrucât se complică construcția roților din față, atât ca roți de direcție cât și ca roți motoare. Pentru a se putea transmite miscarea de rotație și în cazul virării se folosesc articulații sferice. Articulațiile cardanice (după numele matematicianului CARDAN) sunt cele mai simple dintre ele dar nu se folosesc aproape deloc. Se utilizează așa-zisele articulații homocinetice (Rzeppa, Weiss, etc). Acestea asigură transmiterea mișcării fără distorsiuni (homo=aceeași, kinetos=mișcare). Normal că la mașinile cu puteri mai mari, apărând solicitări mult mai mari, această soluție nu se poate aplica. Această soluție nu trebuie considerată ca o invenție modernă, ea n-a fost aplicată mai demult tocmai datorită dificultăților tehnologice.

Ar mai fi de vorbit și de TRACȚIUNEA INTEGRALĂ, respectiv cu toate roțile motoare. Aparent simplu. Chiar la tracțiunea cu două roți nevoile fiecăreia pot să difere (curbe, denivelări) întrucât parcurg distanțe diferite, deaceea se folosește DIFERENȚIALUL. La tracțiunea integrală se interpune un DIFERENȚIAL INTERAXIAL (între punți) care, poate fi BLOCAT. Altfel, dacă ar patina o singură roată celelalte nu s-ar mai roti. Se activează tracțiunea integrală numai atunci când este nevoie de ea (unde patinează) pentru că altfel apare fenomenul de "recirculare a puterii" (unele roți trag iar altele sunt antrenate).
Sus
Sava Stan este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro -> Pasiuni comune -> Auto Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum
Referință subiect (Stil MLA)
"Solutii constructive - partea a II-a." Mesaj online. Joi Mai 15, 2008 12:56 pm. razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro.
Joi Mar 28, 2024 11:07 am. < http://forum.bocu.ro/viewtopic.php?t=13939 >.




Securitate forum

95318 Atacuri blocate

Powered by BOCU.ro © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community / Razvan Bocu <<< razvan@bocu.ro >>>

Uptime server: 37 zile, 12 ore, 03 minute | Încărcare medie: 0.67, 0.61, 0.59

Server uptime(last month)