Trimis: Joi Iul 24, 2008 11:37 am Titlul subiectului: Aeroportul International Brasov
In aproximativ doi ani, Brasovul va avea un aeroport international functional. Constructia obiectivului a inceput in luna iunie a acestui an, iar inaugurarea este prevazuta pentru luna septembrie a anului 2010. Brasovul a fost deja inclus pe harta rutelor aeriene majore ale Europei. Aeroportul va avea o structura modulara care sa permita extinderea cand conditiile obiective o vor cere. Initial, pistele lui de 2600 de metri vor permite operarea avioanelor de dimensiuni medii-mari, de tipul Airbus A320 sau Boeing 737 sau 747. In viitor, se intentioneaza lungirea pistelor pana la 4 kilometri, pentru a permite operarea celor mai mari avioane, de tipul 787 sau A380. Va fi si un aeroport sigur, dotat cu sisteme de navigatie de ultima generatie ILS cat III, care vor permite aterizarea si decolarea chiar si in conditii cu vizibilitate aproape zero. Tinta de trafic in primul an va fi de aproximativ un milion de calatori. Mai multe informatii aici .
LE: Am mai gasit un articol pe net, dateaza din aprilie...nu stiam ca Ronald Weisberger este brasovean la origine... De asemenea, nu eram constient de faptul ca aeroportul va fi mai mare decat cele din Constanta si Timisoara. Pana la materializarea proiectului aeroportului imbunatatit de la Constanta, probabil ca cel din Brasov va fi cel mai mare dupa Otopeni. Lectura placuta....
Santierul pe care urmeaza sa fie construit Aeroportul International Brasov-Ghimbav (AIBG), a fost inaugurat, marti, dupa mai bine de opt ani de la prima discutie purtata intre investitorul Ronald Weisberger si presedintele Consiliului Judetean Brasov, Aristotel Cancescu. Evenimentul a avut loc in prezenta ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, sosit la finalul inaugurarii din cauza traficului infernal de pe DN 1, transmite corespondentul AMOS News.
Toti cei prezenti la eveniment au fost extrem de bucurosi de realizarea acestui obiectiv, care va atrage mai multi turisti straini, dar si investitori la Brasov. Ronald Weisberger, presedintele companiei canadiene Intelcan, cea care va construi aeroportul, a declarat ca este extrem de fericit de faptul ca in sfarsit lucrurile au inceput sa se miste in ceea ce priveste construirea acestui obiectiv la Brasov, orasul sau de origine, chiar daca a durat destul de mult timp pana la finalizarea traseelor birocratice.
„Daca era un alt investitor in afara domnului Weisberger ar fi plecat de mult”, a spus presedintele Consiliului Judetean, Aristotel Cancescu, care ar dori ca aeroportul sa fie denumit Iosif Silimon, unul din marii ingineri ai aviatiei romane.
Weisberger a mai spus ca aeroportul de la Brasov nu va fi in concurenta cu cel de la Sibiu, din moment ce „acolo se face o treaba neprofesionista, pentru ca nu e normal ca aeroportul sa fie la mai mult de 50 de kilometri de oras”.
Aeroportul din judetul Brasov va fi mai mare decat cele din Constanta si Timisoara, potrivit presedintelui Intelcan. Suprafata totala pe care se va intinde aeroportul va fi de 270 hectare, din care terminalul va ocupa 10.000 metri patrati, iar pista va avea o lungime de 2.600 metri.
Potrivit sursei citate, aeroportul va avea un flux maxim de 400 pasageri pe ora si doua milioane pe an, precum si o capacitate de 6.000 de tone de marfa pe ora. Investitia in aeroport se ridica la peste 100 de milioane de euro, dar bancile sunt pregatite sa asigure finantarea proiectului de la Brasov in proportie de 150%.
„Am crezut in acest proiect si nu m-am descurajat, chiar daca au fost multe piedici. Stiam ca o sa reusim. Potentialul acestui aeroport este foarte mare, deoarece Brasovul e o zona industriala, dar si turistica. Speram sa terminam lucrarile in decurs de 30 de luni, iar la sfarsitul anului 2010 sa poata ateriza la Ghimbav primul avion”, a declarat Weisberger, la inaugurarea santierului. Aeroportul Montreal si IATA si-au aratat deja interesul pentru acordarea de consultanta manageriala si training pentru tehnicieni.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a apreciat proiectul de la Brasov, sustinand ca un astfel de proiect doreste sa realizeze si el in sudul Bucurestiului, in cazul in care va fi ales primar general al Capitalei. In ceea ce priveste sustinerea financiara din partea ministerului, Orban a precizat ca nu a fost inca stabilita o anumita suma cu care institutia va contribui la constructia aeroportului. Cu toate acestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov s-a grabit sa anunte ca intelegerea este ca Ministerul Transporturilor sa acorde 8 milioane de euro pentru aducerea utilitatilor la aeroport.
Aristotel Cancescu a dat asigurari ca „nu exista niciun impediment pentru inceperea lucrarilor si ca toate aprobarile si avizele necesare aeroportului au fost obtinute deja, iar terenul de 200 de hectare de la Institutul Cartofului a fost deja intabulat”. Consilierul judetean Iancu Vespasian, cel care conduce comisia de monitorizare a proiectului, spune ca exista deja avizul de mediu si toate aprobarile de constructie.
Potrivit lui Ronald Weisberger, constructia aeroportului propriu-zis va incepe in vara, pana atunci urmand sa fie realizata infrastructura aeroportului, urmand ca pana la sfarsitul anului 2010 sa fie finalizata.
In septembrie 2007, cinci banci au participat la o intrevedere in care compania Intelcan a prezentat oportunitatea investirii in Aeroportul de la Brasov. Ronald Weissberger, managerul Intelcan spera atunci in atragerea unei finantari de aproximativ 75 de milioane de euro. Restul costurilor, pana la 98,7 milioane de euro (care este costul total estimat al constructiei aeroportului), urmau sa fie asigurate de catre Consiliul Judetean Brasov (3 milioane de euro), Intelcan (5 milioane de euro) si alte entitati administrative care vor fi actionari ai acestui obiectiv, cum ar fi Primaria Brasov, Consiliul Judetean Covasna sau Consiliul Judetean Harghita, care vor participa cu 16,7 milioane de euro.
Intelcan nu a facut inca demersuri pe langa companiile aeriene, avand in vedere ca lucrarile nici macar nu au demarat. Cu toate acestea, companiile aeriene au auzit din presa despre constructia aeroportului si s-au adresat companiei care va realiza obiectivul, avand deja incheiate contracte sau aflandu-se in pline negocieri. Printre acestea se afla Carpatait, MyAir, Acvila, Austrian Airlines, Lufthansa, ELAL, WizAir, Blue Jet, SpanAir, KLM, etc. De altfel, Weibserger a fost contactat si de o serie de companii aeriene din Germania, Austria si chiar China, care s-au aratat interesate de capacitatea terminalului de cargo, precum si data inaugurarii acestuia. „Am ramas suprins, dar acest lucru dovedeste ca pozitia geografica a Brasovului este viabila pentru o asemenea investitie”, a spus Weisberger.
Printre destinatiile curselor aeriene care vor pleca de la Brasov se afla Budapesta, Munchen, Istanbul, Tel Aviv, dar si destinatii din tara, precum Timisoara sau Oradea.
Intelcan are o experienta apreciabila in constructia de aeroporturi. Canadienii au construit terminalele 1 si 3 ale Aeroportului Havana, au construit trei aeroporturi in Bulgaria si alte trei militare in Romania - la Fetesti, Campia Turzii si Boboc. Anul viitor, vor incepe lucrarile la Aeroportul din Quito, Ecuador, precum si la cel din Kingston, Jamaica.
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum