Pagina se încarcă... vă rugăm așteptați!



Afișarea paginii întârzie? Clic aici
 
Pagina de start a forumului razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro
IT si diverse
 
 AcasăAcasă   LinkuriLinkuri   FAQFAQ   CăutareCăutare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   AlbumAlbum   ÎnregistrareÎnregistrare 
 ProfilProfil   SudokuSudoku    Mesaje privateMesaje private   Hartă Site(pseudo)Hartă Site(pseudo)    AutentificareAutentificare 

texturi celulare

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro -> Discutii cu specific IT -> Discutii generale
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
benishor
Junior activ
Junior activ


Vârsta: 43
Data înscrierii: 31/Mar/2007
Mesaje: 35
Cuvinte scrise: 4,492
Sexul: Masculin
Locație: brasov
ro.gif


MesajTrimis: Mar Apr 17, 2007 11:39 am    Titlul subiectului: texturi celulare Răspunde cu citat (quote)

Celor pasionati de programare grafica sau celor care vor sa creeze backgrounduri tileable pentru diverse proiecte ( de ex: pagini web ) le prezint un mic utilitar ce poate fi gasit la aceasta adresa : http://hq.scene.ro/blog/read/cellular-texture/

Textul de prezentare este in engleza insa daca se doresc explicatii despre modul de creare al texturilor, voi detalia.
Sus
benishor este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
razvan
Site Admin
Site Admin



Data înscrierii: 16/Mar/2007
Mesaje: 1244
Cuvinte scrise: 74,092
Sexul: Masculin
Locație: Brasov / Cork (Irlanda)
ro.gif


MesajTrimis: Mie Apr 18, 2007 9:57 am    Titlul subiectului: Re: texturi celulare Răspunde cu citat (quote)

benishor a scris:
Celor pasionati de programare grafica sau celor care vor sa creeze backgrounduri tileable pentru diverse proiecte ( de ex: pagini web ) le prezint un mic utilitar ce poate fi gasit la aceasta adresa : http://hq.scene.ro/blog/read/cellular-texture/

Textul de prezentare este in engleza insa daca se doresc explicatii despre modul de creare al texturilor, voi detalia.

Eu unul sunt interesat sa aflu mai multe.... Wink cand benishor are timp sa ne povesteasca, chiar il rog.
Sus
razvan este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
benishor
Junior activ
Junior activ


Vârsta: 43
Data înscrierii: 31/Mar/2007
Mesaje: 35
Cuvinte scrise: 4,492
Sexul: Masculin
Locație: brasov
ro.gif


MesajTrimis: Mie Apr 18, 2007 10:53 am    Titlul subiectului: (Fără titlu) Răspunde cu citat (quote)

Ei bine, conceptul in sine este cat se poate de simplu. Incepem cu urmatorii pasi :

    se aloca memoria necesara texturii cu dimensiunile dorite
    se genereaza un numar de puncte aleatoare ( sau ne ) in spatiul texturii. aceste puncte vor constitui centrul celulelor


Apoi, pentru fiecare textel ( element de baza al texturii, pixel ), se vor efectua urmatoarele :

    se calculeaza distantele catre punctele aleatoare definite anterior si se alege cea mai mica distanta. Distanta dintre doua puncte in plan este
    Cod:
    sqrt( ( x1 - x2 ) ^ 2 + ( y1 - y2 ) ^ 2 )

    se calculeaza o valoare a culorii textelului functie de distanta respectiva
    se stocheaza valoarea obtinuta anterior intr-un buffer temporar


Deoarece operatiile cu distante vor fi efectuate in virgula mobila, vom folosi un buffer de float cu aceleasi dimensiuni ca si cel de textura pentru a stoca rezultatele operatiilor asupra distantelor.

Pasul urmator va fi normalizarea bufferului de distante, adica aducerea fiecarui component in raza domeniul [0.0, 1.0]. Aceasta se realizeaza cautandu-se minimul si maximul in buffer, apoi parcurgand bufferul si efectuand operatia :
Cod:
buffer[i] = ( buffer[i] - minValue ) / ( maxValue - minValue )


Nu ne ramane apoi decat sa translatam acel buffer cu valori intre 0 si 1 fie intr-o textura de 8bpp ( inmultind fiecare component cu 255.0 si luand partea intreaga ), fie sa folosim valorile ca factor de interpolare intre doua culori specificate, fie sa mapam valorile respective intr-un canal al unei texturi de 24 sau 32 biti ( R, G, B, A )

Modelul tipului de celula depinde de modelul variatiei culorii cu acea distanta minima calculata fata de centrele celulelor. Un exemplu ar fi variatia patratica : in buffer se stocheaza distanta minima la patrat. Se pot exemplifica multe formule de variatie.

O alta metoda de variatie a texturii odata obtinut un buffer de valori este de a lua complementul culorii, obtinandu-se un 'negativ' ce poate arata extrem de interesant.

Cam asta ar fi. Sper ca n-am fost prea criptic.
Sus
benishor este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
razvan
Site Admin
Site Admin



Data înscrierii: 16/Mar/2007
Mesaje: 1244
Cuvinte scrise: 74,092
Sexul: Masculin
Locație: Brasov / Cork (Irlanda)
ro.gif


MesajTrimis: Mie Apr 18, 2007 7:29 pm    Titlul subiectului: (Fără titlu) Răspunde cu citat (quote)

Nu, nu ai fost deloc criptic, parerea mea cel putin. Propun sa ne tii la curent pe masura ce avansezi cu cercetarile, este un domeniu de studiu cat se poate de interesant. Succes! Wink PS: In ce limbaje, medii de programare/dezvoltare iti creezi operele de arta?
Sus
razvan este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
benishor
Junior activ
Junior activ


Vârsta: 43
Data înscrierii: 31/Mar/2007
Mesaje: 35
Cuvinte scrise: 4,492
Sexul: Masculin
Locație: brasov
ro.gif


MesajTrimis: Mie Apr 18, 2007 8:42 pm    Titlul subiectului: (Fără titlu) Răspunde cu citat (quote)

Multumesc de urari. Directia de dezvoltare ar fi crearea unui generator de texturi pentru 64k-uri.
Limbaje ? depinde de target : pentru verificarea rapida a unor concepte, folosesc php sau perl. Pentru problemele mai "serioase", c++
Sus
benishor este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
razvan
Site Admin
Site Admin



Data înscrierii: 16/Mar/2007
Mesaje: 1244
Cuvinte scrise: 74,092
Sexul: Masculin
Locație: Brasov / Cork (Irlanda)
ro.gif


MesajTrimis: Mie Apr 18, 2007 8:58 pm    Titlul subiectului: (Fără titlu) Răspunde cu citat (quote)

benishor a scris:
Multumesc de urari. Directia de dezvoltare ar fi crearea unui generator de texturi pentru 64k-uri.
Limbaje ? depinde de target : pentru verificarea rapida a unor concepte, folosesc php sau perl. Pentru problemele mai "serioase", c++

Am studiat, nu foarte amanuntit, recunosc, ce se afla in spatele linkului si cu riscul de a ma repeta pot spune ca imi place. Daca cumva timpul ma va lasa sa studiez in aceasta directie, promit sa imi postez aici "cuceririle".
Sus
razvan este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
silviu
Junior
Junior


Vârsta: 37
Data înscrierii: 16/Mar/2007
Mesaje: 8
Cuvinte scrise: 212
Sexul: Masculin

ro.gif


MesajTrimis: Mie Apr 25, 2007 10:19 pm    Titlul subiectului: (Fără titlu) Răspunde cu citat (quote)

Smile ...si daca tot a venit vorba de arta ... http://en.wikipedia.org/wiki/Demoscene
_________________

Sus
silviu este deconectat Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro -> Discutii cu specific IT -> Discutii generale Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum
Referință subiect (Stil MLA)
"texturi celulare." Mesaj online. Mar Apr 17, 2007 11:39 am. razvan.bocu.ro / forum.bocu.ro.
Vin Apr 19, 2024 1:20 am. < http://forum.bocu.ro/viewtopic.php?t=31 >.




Securitate forum

99987 Atacuri blocate

Powered by BOCU.ro © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community / Razvan Bocu <<< razvan@bocu.ro >>>

Uptime server: 59 zile, 2 ore, 16 minute | Încărcare medie: 0.56, 0.66, 0.67

Server uptime(last month)