Trimis: Mar Iun 23, 2009 12:46 pm Titlul subiectului: Povestea vorbei - "a luat-o pe ulei"
Motorul DIESEL n-are nevoie de bujie care să-i dea scânteie, aprinderea se face prin comprimarea foarte puternică a aerului admis, în care se injectează combustibilul (motorina). Are loc o autoaprindere. Motorina este adusă la presiuni mari (peste 150 atmosfere) și este distribuită la injectoarele cilindrilor de POMPA de INJECȚIE. Este un echipament prelucrat în toleranțe foarte strânse, fără garnituri, iar pistonașele se rodează cu cilindrii fără a mai putea fi interschimbați (datorită riscului de a obține jocuri fie prea mari, fie prea mici). La mototarele mai vechi, în principal la tractoare sau la mașinile mari (căci pe cele mici nu prea se puneau motoare DIESEL) exista pericolul ca, la anumite defecțiuni ale pompei de injecție, uleiul necesar ungerii să ajungă în pompă, pe post de combustibil. Fenomenul devine incontrolabil, motorul se ambalează foarte tare, nu mai răspunde la comenzi. Pot apărea accidente iar motorul se poate distruge. În limbajul mecanicilor se spune că motorul "a luat-o pe ulei". Meseriașii respectivi au extins expresia și la semenii lor care abuzează de băutură și, din această cauză, manifestă devieri comportamentale.
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum